TOPlist

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Pravidla a registrace
Dne: 02.04.2020 03:42:52 FB



Vítej!

 

Než tě pustíme za brány Alagaesie, je tu pár textů, které je třeba přečíst. Nechceme ti to zbytečně komplikovat, to nám věř, ale zároveň nechceme, abys to ty komplikoval nám. Proto si pro dobré své i svých spoluhráčů poctivě přečti vše, co je třeba. Hra pro tebe pak bude daleko zábavnější, pohyb v ní bezpečnější a rozhodně to ušetří hodně zbytečných trapných okamžiků jak pro nás, tak i pro tebe.

 

 

Pravidla

Základní pravidla

Tyto pravidla si prostě musí přečíst každý.

 

Pokud jsi nikdy nehrál žádné textové rpg, přečti si i Základy hraní rpg a Seznam zákazů.

 

 

Tvorba profilu

Nejdůležitější články: Tvorba profilu & Dovednosti

+

Rasa Věk  postavy 

 Obtížnost

  přijetí  

 Obtížnost

hraní

Podmínky přijetí (Reálie)

Elfové

0 - 120  Střední Nízká

 

Elfové, obecná znalost reálií

 

Elfové

121 - 2500 Vysoká Střední ElfovéSouboj/Magie I. (podle zaměření postavy)

Elfové

2500 + Zkušený hráč Velice vysoká

ElfovéSoubojMagie I.Magie II.Kronika, obecná znalost reálií

Lidé - Nízká - Střední Nízká LidéSouboj
Trpaslíci - Nízká Nízká

 

TrpaslíciSouboj

 

 

 

Pro následnou hru...

Obecné Reálie

Informační článek

Pravidla souboje

Cestování po Alagaesii

 

Dobrovolná vylepšení hry

Počasí v Alagaesii

Jak se stát Dračím jezdcem

Mechanický quest - tvorba profilu snadno a rychle

 

 

FAQ - Často kladené dotazy

 

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Pravidla a registrace
Dne: 05.04.2020 12:45:34 FB



 

Pravidla pro existenci na webu alagaesia.cz


Profily s chybným e-mailem budou smazány!

Dotazy směřujte na e-mail team@alagaesia.cz!

 

Ještě jednou vítej ve hře, poutníku... Dovol mi tě seznámit s pravidly předtím než vkročíš mezi nás. Ptáš se proč potřebuješ znát pravidla? Je to jednoduché - Bez pravidel by tě mohl kdokoli zabít při první sebemenší chybičce. A to rozhodně nechceme, my ani ty. :) 

 

Po registraci, kdy vyplníš životopis a odešleš, se dostaneš mezi čekatele. Tam se na tvůj životopis podívá Alagaesijská rada, redaktoři a adminé. Většinou k tvému životopisu mají nějaké připomínky, které ti napíší a vyzvou tě k úpravdě životopisu. Čekací doba na úpravu neschváleného životopisu je 1 měsíc. Pokud tedy budeš vyzván k úpravě registrace, neodkládej ji a snaž se limit 1 měsíce dodržet. 

 

Na webu vyžadujeme minimální přítomnost alespoň jednou za půl roku. To znamená, že kdokoli se nepřihlásí déle jak 6 měsíců, bude smazán a upozorněn e-mailem. Jakmile je postava jednou smazána, nemůžeš ji zaregistrovat znovu. To ale neplatí pro knižní postavy (postavy, o kterých jsi četl v knihách). Nejlépe se pokus nehazardovat s limitem a zkus aktivně sledovat dění. Co se týká nově registrovaných uživatelů, jsou povinní mít alespoň jedno přihlášení do tří měsíců od registrace, jinak budou taktéž smazáni.

 

Na Alagaesii rozhodně nepožadujeme, abys měl přečteny všechny knihy od Christophera Paoliniho (Eragon, Eldest, Brisingr, Inheritance), protože jsme hrou na motivy světa Alagaesie, ovšem alespoň film by sis pro reálie pustit mohl. Pomůže ti to se lépe vcítit do herních míst. Jeho shlédnutí trvá něco málo přes hodinu. Proto tak můžeš využít čas například právě v čekací době. Pokud jsi tak ještě neučinil, přečti si článek s informacemi, který tě zasvětí. 

 

Dovol mi upozornit tě, co se stane, když nedodržíš základní RPG pravidla. Do tvého profilu přibude červeným písmem poznámka obsahující informaci o tom, jak přesně jsi pravidla porušil, která po určité době získá oranžový odstín. Za tři červené tresty bude tvoje postava smazána. Uvědom si také, že Adminé mají přehled o IP adresách a tak je povinností každého běžného hráče vlastnit MAXIMÁLNĚ 3 POSTAVY. V průběhu času se lze vypracovat k vlastnictví až šesti postav, členové Alagaesijské rady a redaktoři mají +1 postavu, admin team má +2 postavy a jedna postava lze dokoupit za herní body. Admin team může v tomto pravidle udělovat výjimky na základě soutěží, nebo kvality hráče.

 

Pro neznalost některých jedinců mi dovol rozšířit tvé obzory. IP adresa je univerzální adresa tvého síťového protokolu. Lajcky řečeno něco jako adresa tvého internetového připojení. To znamená, že i ve chvíli, kdy se zaregistruješ z jiného počítače, můžeme zjistit, že postava je tvoje. Upozorňuji tě, že admin team má právo vyžádat si důkaz o existenci tvých sourozenců, sousedů, bratranců a sestřenic v případě, že se z tvojí IP adresy přihlašuje víc postav, jak 3. (Výjimku tvoří hráči, kteří si čtvrtou postavu zakoupili ve výhodách a členové vedení, kteří na čtvrtou postavu mají automatický nárok.)

 

Všechny konkrétní zákazy, které je potřeba na Alagaesii dodržovat, najdeš v Seznamu sprostých slov. Snaž se vyhnout aktivitám uvedených v seznamu a nemusíš se bát.

 

A rozhodně se také nemusíš bát, že bychom poskytovali tvoje soukromé údaje. Cokoli chceš, aby ostatní věděli a viděli, napiš do životopisu. Slouží ti na to položka "kontakt", která je jediná viditelná pro běžné hráče (vč. Alagaesjské rady a redaktorů). Nikdo kromě adminů tvůj kontakt (v tomto případě e-mail) nevidí.

 

Pokud se rozhodneš publikovat nějaké své dílo v knihovně (či jinde zde na Alagaesii nebo ve Zpravodaji) , předem upozorňuji, že se ze strany některých hráčů můžeš setkat s kritikou. Pokud kritika překročila pro tebe přípustnou mez a zdá se ti agresivní a neúměrná, okamžitě napiš některému z Adminů, kteří to začnou řešit. V tomto případě se totiž může jednat už i o tu nechvalně známou kyberšikanu a věř, že to není věc vůbec příjemná.

 

Pokud kyberšikana nastane (a to třeba jen v Holubí poště), neprodleně uvědom adminy. Soukromé zprávy slouží ke komunikaci a zábavě, ne k urážení. A to platí i pro tebe. Platí tu zlaté pravidlo: "Pokud nemůžeš říct nic hezkého, raději neříkej nic."

 

Nezapomeň se seznámit s chaty. Pokud máš otázku, našel jsi chybu, nebo prostě jen něco hledáš, nemusíš přece hned bombardovat holubem adminy, redaktory a radu. Zvaž, zda se tvůj postřeh nedá napsat do jednoho z chatů. Ty jsou rozdělené na tři kategorie, první jsou chaty související s herními záležitostmi (Herní inzeráty, Kronika), druhá kategorie se týká neherních věcí úzce souvisejících s hrou (Dovednosti, Dračí vejce, Editace profilu, Výplaty) a třetí kategorie jsou neherní, obecné knihy, které můžeš použít právě v nouzi nejvyšší (Dotazy a chyby, Návrhy a stížnosti).

 

A samozřejmě, jako poslední věc tak, jak se to děje v celém online světě, ti i já ukládám na pamětnou - Nikdy nikomu nedávej svoje přihlašovací údaje. Naštěstí není možné postavu smazat, ale dotyčná osoba by ti mohla pěkně zavařit a to nikdo z nás nechce. Pokud někomu tyto údaje dáš, raději si dobře pamatuj, komu jsi je dal, protože se taky může stát, že dotyčná osoba bude mít 3 postavy, bude se za tebe přihlašovat, hrát a pak zničeho nic bude mít ban a ty po postavě.

 

Nezapomeň, stále hrajeme ve středověku, takže tady nikdo nechce vidět žádné vysílačky, letadla, tanky, auta, vlaky, autobusy a podobné vymoženosti 21.století!
 

Podepsáni: Islanzadí de Eamë

Arwina Greensleeves

Aireen

Správce říše

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Pravidla a registrace
Dne: 02.04.2020 03:04:00 FB



Základy hraní RPG

 

Co to je RPG?

 

Co vlastně znamená zkratka rpg? Z anglického role-playing game to v překladu znamená hra na hrdiny (hraní si na nějakou roli). Každá hra, ve které hraješ za nějaký charakter je rpg (příkladem může být nějaká počítačová hra typu Skyrim nebo World of Warcraft, kde hraješ za nějaký charakter, který ovládáš pomocí klávesnice a prožíváš jeho dobrodružství). Mezi rolové hry patří živé akční hraní (larpy), masová multiplayerová hra (mmorpg), nebo mimo jiné i dračí doupě (DnD).

 

Textové rpg funguje na podobném principu - ovládáš hrdinu - charakter pomocí klávesnice. Jak ale název napovídá, klávesnici potřebuješ podstatně více - všechno co děláš vyjadřuješ prostřednictvím textu. Pohyb tvého hrdiny se tak neskládá ze zmáčknutí kurzorové klávesy, ale z napsání věty "jde směrem doprava".

 

Když to shrneme, dá se říci, že tvoříš psaný příběh na pokračování, který je ovlivněným tvým spoluhráčem na druhé sraně monitoru. 

 

Aby se v těchto kvantech textů dalo vyznat, má celá hra určitá stylistická pravidla, která je třeba dodržovat. Tato pravidla se liší od standardních stylistických pravidel českého jazyka tím, že jasně oddělují, co je přímá řeč, co je myšlenka a co je akce. Kvůli krátkosti příspěvků se upustilo od uvozovek v přímě řeči a akce bývají ohraničeny hvězdičkou. Ale neboj se, to všechno ti níže vysvětlíme. Tohle bylo jen pro úvod. Popojedeme dál.

 

Jak se hraje textové RPG

 

Abys pochopil, jak se rpg hraje, rozdělme si teď přesně pojmy. Tvoje postava mluví, myslí si a koná. To, co tvoje postava řekne nahlas, piš jako normální text. To, co tvoje postava v tuto chvíli udělala, nebo se chystá udělat, piš mezi hvězdičky. Máš hned tři možnosti, jak můžeš za postavu psát:

  1. V třetí osobě přítomného času. (*pozdraví*)
  2. V první osobě přítomného času. (*pozdravím*)
  3. V třetí osobě minulého času. (*pozdravila*)

Z těchto možností je nejčastěji užívaný první, nejméně poslední. Vol tedy moudře, jak se ti bude hrát nejlépe.

 

Příklad:

  1. Zdravím! *Pozdraví, posadí se na zem a sleduje, co se ve městě děje zajímavého.*
  2. Zdravím! *Pozdravím, posadím se na zem a sleduji, co se ve městě děje zajímavého.*
  3. Zdravím! *Pozdravila, posadila se na zem a sledovala, co se ve městě dělo zajímavého.*


Tvoje postava je postava, která by klidně mohla žít, proto světe div se - má i svoje vlastní myšlenky. Těmito myšlenkami může tvoje postava komunikovat s draky, nebo jen poznamenat něco, na co nikdo nemůže ragovat. Tvoje myšlenky patří jen tobě. Vepisuj je do kulatých závorek tak, aby každý poznal, že se jedná o myšlenku.


Příklad:


(To je ale osel...) *Pomyslí si, ale navenek na sobě nedá nic znát. Zvedne oči k drakovi, který postává vedle.* (Nemyslel jsem tebe, vznešený draku!)

 

Žijeme ve světě, kde myšlenková komunikace je téměř na denním pořádku, proto mi dovol seznámit tě s myšlenkovými bariérami. Myšlenkové bariéry jsou pomyslné hranice toho, kdo může tvoje myšlenky slyšet. Pokud komunikuješ s drakem, tvoje myšlenková bariéra bude slabá. Pokud si chceš svoje myšlenky nechat pro sebe, tvoje myšlenková bariéra bude naopak silná. Toto je velice důležité ve chvíli, kdy potkáš nějakého čaroděje a ten se pokusí číst ti myšlenky.

 

Příklad:


(Jsi samozřejmě krásná, dračice,) *usměje se na ni, přesto ale v koutku jeho mysli hlodá pochybnost.* (Nebyla ta druhá dračice hezčí?) *raději si v mysli postaví bariéru, nechce dračici urazit. To by totiž taky mohl skončit s ukousnutou hlavou.*

 

A někdy se také stane, že dotyčná hraje, ale není online na žádné sociální síti, ani na Alagaesii není přihlášená. Pokud není jiného zbytí, užij na mimoherní text dvě lomítka. Tento neherní text pro větší přehlednost odřádkuj.

Příklad:

 

Samozřejmě, já mám spoustu přátel... *odpoví, přesto se však musí mírně začervenat nad troufalostí, kterou dnes Arya oplývá. Zdá se jí, že se celý svět snad musel zbláznit.*

//Aryo, pojď prosím na skype. :-)

 

Tyto lomítka ale nejsou řešením všeho. Pokud například potřebuješ opustit hru, protože jsi unavený, nebo tě někdo vyhání od počítače, zahrej to!

 

Příklad:

 

Panečku, už je velice pozdě. Mám ještě nějakou práci. Omlouvám se, Beriku, ale musím opustit tvou ctěnou společnost. Atra esterní ono theuldin, *pozdraví a odejde pryč z Hlavního sálu.*

 

A teď si poslechni jedno důežité upozornění. Rozhodně nejsme hra, která by sloužila k navazování známostí ve stylu virtuálního sexu. Na to máš jiné stránky, které jsou plné obsahu přístupného od 18ti let. Tady u nás je to nanejvýš nevhodné, mimo téma, urážející jakoukoli dobrou hru, kterou si tu můžeš přečíst. Jelikož se ale může stát, že si tu tvoje postava najde partnera/ku a váš vztah se dostane do této fáze, dbejte na to, aby se akt odehrál ideálně v soukromých herních knihách a především používejte cenzuru! Nikdo, opravdu nikdo nestojí o to, aby se v Ellesméře elfka a elf oddávali pohlavnímu styku, zatímco jiní by si tam rádi zahráli. Každý takový akt se dá pěkně opsat, aby z něj nebylo nic explicitně zřejmě, nebo prostě napiště doslova *cenzura*.

 

No a konečně mi dovol seznámit tě s něčím, čemu se říká Křišťálová stěna. Je to stěna, která stojí mezi životem postavy a tvým reálným životem. To znamená, že tvoje postava by neměla být ovlivňována tvým zdravotním, nebo duševním stavem, stejně jako tím, co ty děláš. Tedy jinak řečeno, pokud ty sis zlomil nohu, tvoje postava je stále v pořádku. Nebo pokud tvojí postavě zemře drak, můžeš mít v realitě sice dobrou náladu, ale tvoje postava je smutná. Kříšťálová stěna platí i na vševidoucnost - Pokud se tvoje postava opaluje u jezera Leona, ty rozhodně nevíš, že tvůj přítel bojuje s Urgalem. A stejně tak to platí na osobní informace postav. Ty rozhodně nemůžeš vědět, že postava, kterou jsi teď potkal v Cerise, měla krušné dětství a před týdnem jí zemřel poník.
 
Příklad:


*Jen tak si vykračuje, pouští Hadarak. Všiml si, že v Poříčí se strhnul boj a tak začne hlasitě povzbuzovat. Ani si nevšimne, že ho pozoruje dívka.* Jé, ahoj! Ty jsi Jenna, že? Je mi líto, že tvoje matka zemřela a že se ti před měsícem ztratil poník. Ale neboj se, vím, že tvůj poník je v Dras Leoně. Doprovodím tě tam!

 

To by se Jenna asi pořádně divila. Nezapomeň taky na faktické vzdálenosti. Pokud hraješ v zmíněné poušti Hadarak, rozhodně se nemůžeš ze vteřiny na vteřinu teleportovat do Du Weldenvarden. Ke svým hrám používej mapu. Hledej hráče, kteří mají postavu ve stejné lokalitě. V realitě taky nebudeš chodit po Brně a za hodinu se promenádovat v Praze. Všechno má svůj čas a to i za cenu, že nebudeš moci s někým hrát.

(Článek o vzdálenostech najdeš zde.)

 

Příklad:

 

A: Má někdo čas na hru v Surdě?

B: Bohužel, zrovna jsem v Ellesméře.

C: Ale já jsem v Surdě!

 

Dál se seznam s pojmem "Metagaming". Tohle by se pro tebe odteď mělo stát sprostým slovem, jedná se totiž o Ovliňování cizí postavy. hraj jen za svoji postavu, nech spoluhráče reagovat sama za sebe. V praxi to znamená, že když tvoje postava na Lableise vybafne tak, aby se lekl, Lableis se vůbec leknout nemusí.

 

Příklad: 

 

*Jak tak jde pouští, když tu najednou jeho společník zakopne a spadne. Přijde mu to legrační a tak se začne smát.*

 

A teď mi dovol představit ti jednu významnou osobu. Jmenuje se Marry Sue a její společník je Garry Hue. Že jsi o nich ještě neslyšel? Inu, to hned napravíme. Marry Sue poznáš hned a všude. Je totiž naprosto dokonalá. Přežije každou nehodu, nedokážeš ji zranit a ona je přitom samozřejmě krásná, odvážná a milovaná - jednoduše dokonalá. Prostě prototyp takové normální bohyně. Gary Hue je pak výraz, kterými se označují mužské postavy tohoto typu. Dej si pozor, abys nehrál sám jako Marry Sue, to by tě tvoji spoluhráči moc rádi neměli. I v normálním životě má každý svoje klady, svoje zápory a svoje omezení. Máš potřebu pít, jíst, chodit na toaletu. Tudíž, když tvoje postava už týden nejedla, pravděpodobně při nejbližším souboji prohraje. Proč? Protože je oslabená od nedostatku potravy.

 

 
Příklad:

 

*Je zrovna na lovu v Dračích horách, když tu najednou zahlédne ty 3 ra'zaky, kteří tasí meče. Ačkoli už tři dny nepila, nepociťuje nijak velkou potřebu napít se a tak raději tasí i svůj meč a rozběhne se proti nim. Začne přitom hlasitě řvát, aby ra'zaci byli mírně zmatení. Přiběhne k nim a jediným mocným sekem utne dvěma ra'zakům hlavy. Přijde k tomu třetímu, ale ten jí jen plivne k nohám a uteče strachy. Ona se raději posadí na zem, kde začne svůj meč čistit od ra'začí krve, zatímco vzpomíná na matku, kterou zabili urgalové. Ten ra'zak není objektem její pomsty. Ale urgaly vyvraždí všechny, to už si slíbila jako dítě!*

 

Teď, když znáš tyto tři nepřátele, pojď. Seznámím tě s tím největším. Jmenuje se "Krátký příspěvek"! Že to nezní tak hrůzostrašně? To je jenom kamufláž. Věř mi, není horšího spoluhráče než toho, který neumí napsat dlouhý příspěvek. A přitom to ani není těžké. Zakomponuj do příspěvku počasí, svoje myšlenky, okolí! Pracuj s informacemi, které máš a uvidíš, že to může být zábava!

 

Lépe bude hra vypadat, pokud kromě diskutování budete popisovat i co vaše postava dělá, co cítí, nad čím přemýšlí. Zkuste vytvářet epické příběhy ne jenom diskuze mezi postavami. Nemějte obavy z delších příspěvků. Ba naopak, mějte panickou hrůzu z příspěvků krátkých. vše se dá rozepsat.

 

Příklad:

 

  • *Nakráčí si to do Ellesméry.* Zdravím! *Pozdraví.*

 

  • (Už se musím blížit k Ellesméře, cítím přítomnost živých bytostí!) *Pomyslí si radostně a zrychlí tempo. Dnes má opravdu dobrou náladu, protože se po ěnkolika dnech najedl a dokonce v lese našel pramen, ve kterém si doplnil zásoby vody.* (Slyšel jsem, že královna je krásná žena. Zajímalo by mě, co je na tom pravdy...) *zauvažuje si, ale na pravdu si bude muset ještě nějakou chvíli počkat. Na hranicích ho totiž zastavili strážci* Zdravím Vás pánové! *začne rozhovor s krásnými a brzy je konečně vpuštěn do hlavního elfského města. Hned na okraji se mu zastaví dech nad krásou elfských obydlí. A pokud mu elfští muži přišli krásní, stydí se za svůj výrok, protože elfské ženy mu dech doslova vyrazily. Po chvíli dojde až na náměstí, kde se rozhlédne. Bezradně přijde k jedné elfce, která stojí poblíž.* Zdravím sličná elfko. Smím se zeptat, kudy k zámku Tialdarí? *Zeptá se a přitom se snaží neomdlít nad její krásou, která se nad ním tyčí ve výšce. Snad i ta nejmenší elfka je vyšší, jak on sám.*

 

Který příspěvek se ti líbí víc? A na který se ti bude lépe reagovat? Věř mi, že jakmile se dostaneš do hry, ten delší příspěvek ti bude připadat chudý a krátký. Vždyť je úžasné, kolik informací můžeš zpracovat. Pokud ještě žádné informace neznáš, doporučuji ti pročíst si nějaké knihy v knihovně, nebo začít herně sbírat zkušenosti.

 

Tudíž, abych shrnula celé tohle povídání, snažně tě prosím, vyvaruj se výše zmíněným chybám a uvidíš, že hra bude daleko zábavnější, než kdybys byl všemocný. Uvidíš, že ke svojí postavě brzy citově přilneš a budeš s ní sdílet všechny starosti i radosti jejího života. Co se základů týče, bylo by to nejspíš všechno, nicméně časem poznáš, jaké jsou hranice herního příspěvku a že toto není zdaleka vše, co ti naše textové rpg nabízí. 

 

Teď už si ale upaluj přečíst pravidla, ať víš, kde jsou hranice toho, co se smí, a co ne a kdoví...

 

Třeba příštím hrdinou dne budeš zrovna ty!

 

REGISTRACE

 

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Pravidla a registrace
Dne: 01.04.2020 18:55:22 FB



Jak vést správně souboj tváří v tvář?

 

Pokusím se vám zde nastínit boj z blízka a vypsat zde faktory, které opravdu samotný boj velice ovlivní. Doufám, že vám to jakous takous představu a snad i trochu té inspirace. Pokusím se nastínit největší chyby, kterým by bylo dobré se vyvarovat a níže se i rozepíši o různých zbrojích, popíšu jejich silné a slabé stránky. A budu doufat, že to přece jenom nějak pomůže vést samotný boj.

 

Pár rad: V souboji piště jednu reakci na soupeře a jednu svou akci. Je to důležité a mnohem snáze hratelnější, přesto to úplně všechno nevystihuje, protože někdo zvládá útočit rychleji a proto by opravdový mistři meče mohli teoreticky provést akce dvě (Například zkušenější elfové – využijí své velké rychlosti). Takových postav by nemělo být hodně!! Rozhodně by to mělo být jen pár „vyvolených“ a opravdu důležitých postav zkušených hráčů, kteří třeba prošli určitým výcvikem u nějaké postavy (nějakého jiného mistra meče). Chci jenom upozornit, že výcvik průměrného rytíře trval podle historických pramenů dva měsíce, přičemž byl veškerý čas využit doslova „naplno“. Proto si představuji, že takový herní výcvik by trval třeba dva nebo tři měsíce pilného hraní. Potom by takový postava mohla být takto zvýhodněna.

 

Dále bych vám dal drobnou radu, kterou vlastně opakují naprosto všichni – vžijte se do postavy. Představte si situaci v jaké postava je a jestli je vaše reakce a akce obec možná a proveditelná i z reálného hlediska. Snažte se být i vůči sobě lehce kritický a klidně si sežeňte násadu od koštěte a předem si vaši akci zkuste, ušetří to opravdu dost práce

a výsledek vás potěší.

 

Dále zvažte tělesnou zdatnost postavy i to opravdu dost vylepší souboj i z reálného hlediska. Zdelšit příspěvek můžete například i taktickým uvažováním postavy a tzv. „oťukáváním“ na začátku souboje. Nechte i vaše postavy rozhlédnout se kolem sebe a uvážit čeho by se dalo využít okolního prostředí a tak získat nějakou výhodu nad soupeřem, zlepší to krásně průběh souboje a hned budete sami se sebou spokojenější.

 

Sled událostí při boji:

  1. Oťukávání
  2. Samotná výměna seků a krytů
  3. Vyvrcholení souboje – můžete použít různé techniky atd.
  4. Zakončení souboje

 

1. Tady piště různé taktické uvažování a plány postavy protože později většinou už tolik času na samotné přemýšlení nezbývá. V dalších fázích většinou už reagujete spíše více instinktivně podle toho, co jste si stačili nadrilovat za výcviku. Postavy v této fázi vedou většinou dialog, přičemž vy můžete svoje myšlenkové pochody psát do závorek a tím nastínit svoje finty.

 

2. A tady platí naše pravidlo "Jedna akce, jedna reakce." Tudíž jednou se můžete vyhnout nepřítelově útoku, nebo se ji pokusit vykrýt a podruhé se pokusit zaútočit. Poslední poznámka - Opravdu uvažujte, co ještě vykrýt dokážete a co už je na vaši postavu příliš! Teď je ten pravý čas dojít si pro své domácí koště a zkusit si to dopředu!

 

3. Tady už to bude složitější a pokuste se aby to bylo pokud možné lehce dramatické, protože toto je vlastně vyvrcholení souboje, ve kterém by měl už jeden z vás dvou zasadit konečnou ránu. Ná výsledku souboje byste se měli předem domluvit.

Pokud chcete souboj opravdu vygradovat, techniky se dají najít už jenom na internetu. (Stačí si přeložit vaši zbraň do angličtiny a najít (třeba na youtube) nějaké techniky s touto zbraní.) 

 

4. Samotný konec souboje (Vztahuje se k třetímu bodu.).

 

 

Jaké jsou nejčastější chyby?

 

1) Nedokážete posoudit co je ještě reálné a co už je opravdu příliš.

Častá chyba, proto upozorňuji - Pozor na Mary Sue a Garry Hue. Vaše postava rozhodně není nezranitelná a má své meze.

Pokud se vám to pčecijen stává, nevěšte hlavy. Zlepší se to, jenom to chce, aby vám to přešlo do krve. Pakliže máte nějaké dotazy, nebo potřebujete poradit, tak se stačí obrátit na mě (Wran) nebo popřípadě na Bayna, myslím, že vám oba rádi pomůžeme a všechno se dá v klidu probrat.

 

2) Akrobacie, to je velký problém.

Uvědomte si, že to se při samotném souboji naprosto nevyplatí, jenom blázen, co touží po smrti, bude zkoušet nějaké přemety a podobné blbůstky. Věřte mi, samotný boj je o naprosto něčem jiném. Vím, že jsou toho dneska plné filmy atd., ale věřte mi, že je to naprostá zbytečnost, která jenom zkazí dojem. Představte si třeba jenom obyčejnou otočku, tak než ji stačím dokončit, tak mě stačí kdokoli minimálně jednu nebo dvakrát bodnout hezky do zad. Proto vás úpěnlivě prosím, vyvarujte se tomu a nedělejte to!! Tedy pokud máte rádi svoje záda.

 

3) Počty akcí.

Ano opravdu se stává, že nový lidé napíší k souboji třeba pět akcí a na to se po čertech špatně reaguje. Pokud na někoho takového narazíte, snažte se to s ním v klidu probrat a vysvětlit mu jak to správně udělat. 

 

4) Počty zranění.

I to se může stát, že někdo špatně odhadne. Nemusíte zase při každém zásahu přijít o jeden prst. Buďte dost skeptičtí sami k sobě a představte si, že tu věc, co se teď přihodila vaší postavě, byste si měli prožít sami a měli se s tím nějak vyrovnat. Samozřejmě také závisí na zbroji, jakou máte, o těch se rozepíšu až déle.

 

 

Výbava do boje, aneb Vím, co používám:

 

Tady vám popíšu jednotlivé zbraně a zbroje, které se podle historických pramenů používali. Samozřejmě že nevypíši naprosto všechny, ale měli byste zde nalézt alespoň něco podobného vašim představám. Popíšu vám jejich slabé a silné stránky, krom toho se pokusím nastínit přibližně cenu, protože zbraně byli ve středověku opravdu velice drahé a to nemluvím o zbrojích. Najděte si „svou“ zbraň a přečtěte si něco o ní, ať víte, čím jste limitovaní.

 

V tabulce jsou odkazy na jednotlivé zbraně/zbroje níže popsané. Pokud hledáte konkrétní typ zbraně/zbroje, stačí kliknout na jméno a odkaz vás přesměruje přímo na text.

 

 

Bodné a sečné zbraně

Drtivé-sečné zbraně Dřevcové zbraně  Zbroje
 
     
     

 

 

Bodné a sečné zbraně:

 

 

Nože a dýky: Jsou to velice krátké bodné zbraně, pro představu opravdu velké dýky měli třeba třicet centimetrů a to už lehce hraničí i s tesáky. Mají ohromnou výhodu v ceně, protože si je může dovolit naprosto každý. Naproti tomu jsou nevýhodné ve své velikosti, protože se

nejdříve musíte k soupeři nějak přiblížit a to může být někdy dost velký problém, ale pokud už se přiblížit dokážete, tak se stává dýka smrtící zbraní, kterou není radno podceňovat. Boj s dýkou vyžaduje i přesné rány na místa kde není zbroj, protože nebude tolik průrazná. Další výhoda je, že se s ní dá v případě nouze i hodit a tím nemile překvapit. Obrana s dýkou bych řekl, že je dosti složitá. Musíte spíše spoléhat na hbitost a rychle se vyhýbat, než se krýt samotnou dýkou.

 

Tesáky: Jsou přibližně padesát nebo šedesát centimetrů dlouhé jednoduché meče. Tesáky si většinou dovolovali různí lovčí, anebo i lidé ze střední vrstvy, kteří chtěli nějak bránit svůj majetek. Tesák je jak bodná, tak sečná zbraň a na blízkou vzdálenost může být velice nepříjemný, proto se nejčastěji používá společně se štítem v prvních řadách boje. Tesákem se dá už i poměrně efektivně krýt, což je oproti dýce výhoda. Přesto je to stále krátká zbraň a oproti dlouhým je poměrně dosti znevýhodněna svou délkou. Zbroje proráží už mnohem lépe a je i poměrně dost pádný, takže se dají zasazovat poměrně efektivní a rychlé rány.

 

Jedno ruční meče: Je poměrně už dlouhá zbraň, mají okolo devadesáti až sta centimetrů, což už je poměrně slušný dosah. Bránit se takovým mečem je snadné a to díky délce samotného meče a už bytelnější záštity. Rány takového meče jsou výrazně silnější než rány tesáku, ale také jsou pomalejší a člověka to více unaví. I průraznost je lepší a i když neprojde všemi zbrojemi, tak dokáže i tak napáchat dost škod a to pouhou silou úderu. Myslím, že nemusím vysvětlovat, že takový meč se drží pouze v jedné ruce. Nevýhoda je v ceně, takový meč už je výrazně dražší oproti tesáku a proto si ho dovoluje spíše jen vyšší vrstva společnosti. Vykovat takový meč už je poměrně dost složité a náročné, tak se rozhodně nestane, že by se takový meč dal vykovat někde u vesnického kováře.

 

Jeden a půl ruční meč: Na takový meč narazit je velká vzácnost, dovolit si ho mohou pouze urození lidé z velkých měst. Takový meč je symbolem prestiže a moci daného jedince. Výuka s tímto mečem je velice složitá a zdlouhavá, ale pokud se vše někdo naučí, tak se z této šlechtické zbraně stává výborný duelový nástroj. Meč je dlouhý danému jedinci k hrudní kosti ( většinou 120 cm a víc), což už je dosti slušná vzdálenost. Krytí s tímto mečem je opravdu hračkou a stejně tak je na tom s rychlostí úderu a průrazností. Má však svou nevýhodu a to, že se svým způsobem drží v obou rukách. Přesto se s ním dá bojovat i jednou rukou, ale potom je takový meč dost pomalý a člověk se velice rychle při boji s ním v jedné ruce unaví.

 

Obouruční meč: Je vysoký téměř jako jeho samotný držitel ( po jeho čelo ), proto záleží čistě na majitelovi této zbraně. Je opravdu velice drahý, cenově ještě dražší než předchozí zbraň. Díky své velikosti je i opravdu velice těžký a tím pádem i spíše pomalý. Stejně jako jeden a půl ruční meč má určité techniky, ale řada z nich je omezena díky pomalosti meče. Podobní jsou si ještě v jedné věci a to, že jsou znevýhodněni na blízkou vzdálenost. Proto si od nepřítele drží určitou vzdálenost a při boji s tímto mečem nesmíte dát soupeřovi šanci se dostat blíž. Tyto meče byli vytvořené na prorážení kopí a proti nim jsou i dosti efektivní, protože není nic snazšího než se kousek navalit a potom skolit soupeře s dřevovou zbraní jednou nebo dvěmi ranami.

 

Rapír: Tento druh úzkého meče využívají pouze elfové. Má velkou výhodu a to ve své rychlosti, protože taková zbraň neváží téměř nic. Je i poměrně dlouhý, délkou se dá přirovnat k jednoručnímu meči. Není zas tolik sečnou zbraní, spíše se s ním bodá. Obrana s ním je hračkou, ale mohl by nastat problém v tom, aby rapír neprasknul při příliš silném úderu (třeba obou ručního meče). Rapír je čistě jednoroční zbraní a používá se třeba v kombinaci s dýkou v druhé ruce. Má ještě jednu nevýhodu a to svou malou průraznost, těžká zbroj by proti rapíru mohla být opravdu tvrdým oříškem, který by opravdu nemusel být rozlousknut.

 

Katana: Využívají opět jenom elfové, kteří mají dostatečné znalosti kovu aby dokázali tak skvělou zbraň stvořit. Katany jsou obouručními zbraněmi, ale dlouhé jsou tak do 100cm délky. Jsou spíše sečné než bodné a velice snadno prorážejí díky své tvrdosti a ostrosti zbroje. Katany se však rychleji zničí a to právě díky své velké ostrosti, proto je třeba elfové ochraňují různými kouzly. Záštitu mají malou, je to vlastně jenom pouhý kruh který moc ruku neochrání. Proto se katankami brání celou čepelí. S katanou se brání velice snadno a dost dobře, proto je mezi elfy dosti rozšířená, ale jen mezi těmi kteří si ji mohou dovolit. Taková zbraň stojí celé jmění a vyrábí ji pouze ti nejzručnější zbrojíři.

 

Drtivé, sečné zbraně :

 

Palcáty: Palcát je velice krátká zbraň, krátká asi 40 cm. Proto je vidět hned první nevýhoda tou je samotný dosah. Jako zbraň je palcát poměrně pomalý, ale zasazuje mocné drtivé rány, kterým většinou žádná zbroj neodolá. Je dělaný právě na to, aby si dokázal najít cestu skrz těžké zbroje. Špatně se s ním brání, je na obranu příliš krátký a pomalý. Cenově by se dal přirovnat k tesáku, proto se objevuje v prvních řadách boje poměrně velice často.

 

Sekery, kyje a válečná kladiva: Jsou dlouhé 50 – 60 cm, což už není zase tak málo. Jako všechny drtivé zbraně jsou dosti pomalé a také i poměrně těžké. Avšak zranění způsobená takovým nástrojem jsou opravdu velice nepříjemná a kolikrát ani zbroje nestačí na obranu proti tak drtivým zbraním. Jsou opravdu dosti průrazné a třeba kladiva zraňují pouhou silou úderu, zato sekery spíše způsobují velké sečné rány. Jak sekery tak kladiva jsou stejně jako všechny drtivé zbraně pádné, proto přepadávají dopředu a tak jsou kryty s nimi těžší než s meči nebo jinými sečnými zbraněmi. Jedná se o jednoroční zbraně, které se nejčastěji používají se štítem. Sekery i kladiva jsou opravdu velice laciné zbraně a dovolit si je může téměř každý. Kyj sám o sobě je tak primitivní, že si ho může udělat i člověk doma.

 

Řemdihy: Jsou vlastně ostnatou koulí na řetězu, v ruce držíte většinou kovové držadlo. Dohromady může být dlouhý 80-100cm, což už je velice krásný dosah. Přesto stále zůstává jednoroční zbraní. Je poměrně pomalý, ale nenajdete zbraň která by byla více průrazná nebo tolik pádná. Ostnatá koule proniká snadno zbrojí a díky řetězu máte šanci zbraň roztočit a díky těžké kouli na konci dostane zbraň ohromnou sílu, které opravdu málo co odolá. Snadno proniká i za štíty právě díky tomu, že se řetěz stočí přes hranu štítu. Přesto je dost znevýhodněn faktem, že se řetěz může zamotat třeba do nepřítelova meče a vy tak skončíte bez zbraně. Také nemůžete uvažovat o jakékoli obraně s tímto nástrojem ničení, protože s tím se nijak krýt nedá. Cenově by se dal srovnat s jednoročním mečem, proto se dá nalézt u lidí, kteří už nějaké to mění vlastní.

 

Obouruční sekery: V historii se nepoužívaly a to díky jejich velké váze, díky které bylo velice snadné se v bitvě s takovou zbraní unavit. Taková sekera může být tak 80 – 90 cm dlouhá a hlava bude opravdu dosti masivní. Takové zbraně jsou sice až pekelně „mocné“ a rozdávají ohromné rány, ale jsou tak pomalé, že by bylo velice těžké reagovat na různé protiútoky a různé body. Takové sekery ovládají převážně trpaslíci, kterým jejich váha nijak nevadí, a mohou se s ní vyrovnat. Krýt se takovou sekerou bude nejsnazší ze všech drtivých zbraní, které jsem zde uvedl, přesto je velice těžké se tím bránit. Prorážení zbrojí pro ně nebude žádný problém a tak to bude spíše o tom soupeře umlátit dřív, než on umlátí vás.

 

Dřevcové zbraně: všechny dřevcové zbraně se drží oběma rukama

 

Kovaná hůl: Je naprosto jednoduchá zbraň vyrobena ze sukovitého dřeva a opatřena tvrdým kováním. Velkou výhodou je její cena, protože taková hůl nestojí téměř nic a člověk je schopný si ji vyrobit i doma. Hůl je zpravidla stejně veliká jako její majitel a proto disponuje hůl velkým dosahem. S holí je možné útočit ze dvou opačných směrů jen s drobným zpožděním, a proto hůl může dost nemile překvapit. Její genialita také spočívá v tom, že je poměrně lehká a to je i v samotném boji dosti znát. Dalo by se říci, že je nejrychlejší zbraní s takovým dosahem (Tedy až po jeden a půl ručním mečem). Dá se s ní velice prostě bránit. I na blízkou vzdálenost dokáže protivník s takovou zbraní překvapit, protože si prostě a jednoduše může přehmátnout a chytnout hůl na středu. Její velká nevýhoda je v její malé průraznosti. Těžko projde různými zbrojemi a to může být často až rozhodující.

 

Kopí a píky: Hned na první pohled je jasné, v čem je kopí geniální zbraň. Je to vlastně dlouhá hůl upravená o masivní hrot na konci. Kopí je bodná zbraň, ale málo kdo ví, že se může snadno stát i drtivou zbraní. U lidských kopí je zvykem dělat hrot masivnější aby se s ním dalo také do nepřítele bušit a nejen bodat. Má stejnou výhodu jako má samotná hůl a to poměrně dost značnou – je „dvoupádná“. (Můžete střídavě útočit ze dvou směrů). Kopí většinou bojují v druhé řadě a jsou to právě ty zbraně, které způsobují nepříteli nejvíce ztrát na bojištích. Kopí bývají u lidí většinou 3m dlouhá. Píky jsou naproti tomu dlouhé klidně 4m, což je s nataženými pažemi ohromný dosah. Nevýhoda je jasná, člověk s kopím je jako terč pro střelce, protože bránit se střelám kopím je nemožné. Kopí je také naprosto k ničemu pokud se někomu povede přiblížit, tzv. „navalit“.

 

Sudlice: Sudlice byli stvořeny pro boj s jízdním protivníkem. Jsou to vlastně kopí, ale opatřeny takovými háky po stranách. Ty umožňují zahákovat jízdního člověka a tak ho shodit z koně. Oproti kopí je o trochu těžší právě díky těmto hákům. V boji se s ní zachází stejně jako s kopím a proto má stejné výhody a slabiny. Oproti kopí je však o trochu dražší, přesto není problém aby si ji dokázal i podprůměrný voják opatřit

 

Halapartny: Jsou mezi dřevcovými zbraněmi nástrojem totální zkázy. Krom bodce na konci je halapartna opatřena masivní čepelí a funguje vlastně jako ohromná sekera nebo sekáček. Tuto zbraň prostě zvednete vysoko nad nepřítele a potom mu pasivní ostří shodíte na hlavu, to samotné už často znamená smrt pro nepřítele. Halapartny jsou velké 2,5 – 3m takže možná o něco málo méně než kopí a to kvůli tíze konce halapartny. S halapartnou se už vymyslela řada nepříjemných technik a tak se i stala nástrojem „umění“. Na větší vzdálenost je halapartna opravdovým postrachem, ale na blízko má stejné nevýhody jako samotné kopí.

 

Listové kopí: Toto je typická elfí zbraň, opět tvořena zručnými kováři. Tyto kopí nejsou tak dlouhé mají spíše 1,5 – 2m, takže se s ním dá v případě nouze hodit i jako oštěpem. Toto kopí je krátké z důvodů použitelnosti této zbraně i v lesích. Navíc samotní elfové nebojují v řadách, proto ho nepotřebují zas tak dlouhé. Listové kopí se nazývá podle hrotu, který vzdáleně připomíná nějaký urský list. Tento konec je opravdu zručně zhotovený podobnou metodou jako se vytváří samotné katany, právě proto není žádným problémem prorážení zbrojí. Hrot je větší než u kopí a je také delší, hrany listu jsou nabroušené tak se s ním dá jednoduše místo nějakého bušení párat, ale takový postup při boji se už tolik nevyplatí z hlediska průraznosti. Kopí je mnohem rychlejší a obratnější než její vzdálené lidské prototypy. Má i podobné vlastnosti a stejné silné a slabé stránky. Na této zbrani je také znát „dvoupádnost“ a to ještě více než u lidských protějšků.

 

Zbroje :

 

Prošívaná zbroj:

*Popis: Skládá se z prošívaného kabátce, ten je dělaný z různých sešitých dek a podobně. Lepší variantou prošívané zbroje je vycpávaná, to je vlastně několik vrstev látky a v nich se vytvoří takové „kapsy“ pro ovčí vlnu, kterou se to vycpe. Krom kabátce se používají prošívané nohavice, které chrání nohy. Hlava je kryta většinou nějakou železnou helmou, ale dají se najít i kožené helmy tvrzené voskem apod. Pod helmu se dává tzv. batvat (Něco jako tlustá čapka, která měkčí údery. Pokud někoho uvidím bez batvatu asi ho přiškrtím!! :-D) Zbroj se může doplňovat o kožené rukavice a nátepníky.

*Klady a zápory: Prošívaná zbroj je velice lehká a tak omezuje pouze minimálně pohyb. Celkově se v ní méně unavíte a jste i hbitější. Nevýhody jsou hned znát, protože zbroj údery nezastaví, prostě je jenom ztlumí. Právě proto tyto zbroje nosí většinou jenom lidi s kopími a dřevcovými zbraněmi. Jinak však neposkytuje příliš velkou ochranu a při plném zásahu dokáže i třeba dýka napáchat dost škody.

 

Kožené zbroje:

*Popis: Jedná se o ztvrdlou surovou kůži, která později může být téměř stejně tvrdá jako samotné železo. Je proto velice výhodná protože není tak těžká jako její železné protějšky. Tyto typy zbroje se nasazují až na samotnou prošívanou zbroj, bez prošívané zbroje je zbytečné na sebe cokoli dalšího tahat!! Tyto zbroje se musejí namáčet do určitých roztoků a to z důvodů aby se ve vodě neroztáhli, proto je velice těžké sehnat někoho kdo by byl schopný takovou zbroj vyrobit.

*Klady a zápory: Je velice výhodná v ceně a i ve váze samotné. Snese spíše sečné rány než rány drtivé nebo bodné, proto se vyplatí proti mečovitým zbraním. Tato zbroj váží dalo by se říci minimum proto je výhodná pro pohyblivější šermíře. V bitvách ji naleznete v druhých řadách.

 

Falery, brigantiny a podobné zbroje:

*Popis: Jedná se o koženou „vestu“ pobytou železnými cvoky nebo kroužky. Jedná se o vestu bez rukávů, proto jsou ruce nekryté. Opět je nutné pod takovou zbroj si vzít prošívanou zbroj. K ní se používají různé kožené nátepníky a otevřenější tipy helem. Zbroj váží většinou okolo 10kg k tomu musíte připočítat ještě váhu prošívané zbroje.

*Klady a zápory: Zbroj chrání dobře proti sečným a drtivým ranám, ale horší je to už s bodnými typy zbraní. Je poměrně dosti lehká, v tom se poměrně dost vyplatí. Tuto zbroj si kupovali lidé ze střední vrstvy a různí žoldáci nebo vojáci a to kvůli tomu že na samotnou kroužkovou zbroj neměli dosti peněz.

 

Kroužková zbroj:

*Popis: Jedná se o důmyslně propletené železné kroužky, tak aby co nejvíce snížili sílu nepřítelova úderu. Kroužková zbroj se skládá z kroužkové košile a kroužkové kukly. Najdou se i kroužkové kapuce připojené na samotné košili, ale častější je samotná kroužková kukla. Zbroj je poměrně těžká i s prošívanou zbrojí váží okolo 15kg a bez prošívanice se nedá tato zbroj použít, jenom vás to bude víc bolet!!

*Klady a zápory: Tento typ zbroje vydrží dobře sečné, bodné i drtivé údery. V ní se už stáváte ve středověkých bitvách malým „tankem“, proto jsou k nalezení hned v prvních řadách. Její nevýhoda je v její váze, protože se v ní snadno unavíte a jste celkově pomalejší, rozhodně se ale nemusíte bát nepřítelových úderů. Zbroj je velice drahá, může si ji dovolit jenom šlechta na vrcholu společnosti.

 

Plátová zbroj:

*Popis: Jedná se o masivní pláty železa, které brání prakticky celé tělo. Tato zbroj obsahuje dvě helmy, pod nimi je kroužková kukla a pod ní samozřejmě tlustý batvat. První helma je otevřená a na ní se ještě nasazuje velká zavřená helma, která celkově chrání to nejdůležitější a to hlavu. Pod „plechem“ je ještě samozřejmě prošívaná a kroužková zbroj. Proto takový zbroj může pro představu vážit odhadem klidně 30 – 40 kg, pokud ne více.

*Klady a zápory: Tyto zbroje používala jenom jízda a to jenom ti nejbohatší z nich. Používala se spíše kvůli zvykům, ale v samotném boji není moc výhodná – váží příliš moc a lidé se brzo unaví = smrt. Myslím, že se nemusím zmiňovat o tom jak je v ní člověk pomalý. V případě že jezdec spadne z koně, tak si ihned strhne první helmy a to kvůli viditelnosti, protože přes plnou helmu není nic vidět. Tuto zbroj nedoporučuji nikomu používat, sice vás téměř nic nezraní, ale vaše postava se spíše padne sama a to únavou.

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Pravidla a registrace
Dne: 26.03.2020 18:15:42 FB



 

Seznam nonRPG sprostých slov!

...

Aneb co by tě jako hráče mělo urazit a donutit zamyslet se nad sebou!

 

 

Marry Sue

(tzv. První postava každého prvohráče)

Pokud tě někdo nazval tímto ohavným jménem, znamená to, že jsi nesmyslná postava, se kterou nikdo nechce hrát a nikdo o takovou postavu nestojí. Marry Sue je totiž dokonalá postava, která všechny bitvy projde s heroickým vítězstvím a přitom vyvázla s jediným škrábancem na tváři. Oslovení Marry Sue znamená, že bys měl přehodnotit svoji postavu a přepsat ji. Dopsat nějaké chyby, stará zranění nebo jizvy.

Překlad: Neumíš psát, neumíš hrát, co tu ještě děláš?

 

Garry Hue

To samé co Marry Sue, jen v mužské verzi.

Překlad: Neumíš psát, neumíš hrát a jsi chlap. Co tu ještě děláš?

 

Bořič křišťálové stěny

Aneb hráč, který tahá reálné události do svých her. Nikoho to nezajímá, obzvláště ne ve hře.

Překlad: Už mi radši nepiš.

 

Uživatel metra

(tzv. Jeodovský styl cestování)

Někdo ti řekl, že cestuješ metrem? Ale fuj! To totiž znamená, že jsi překonal nějakou vzdálnost proti veškeré logice, což je porušení pravidel. 

Překlad: Nahlásím tě adminům.

 

Mulťák

(tzv. Annabetina rodina)

Asi nejhorší varianta. Ve chvíli, kdy tě někdo nazve mulťákem a má pro to pádný důkaz, dostáváš ban a nemáš šanci pokračovat ve hře. Mulťák se totiž vydává za více reálných postav (falešní sourozenci většinou) a snaží se tak obejít pravidla. Copak tři postavy a možnost přikoupení dalších není dost?

Překlad: Nahlásím tě adminům!

 

Pervert

(tzv. Percival)

No a naše oblíbená prupovídka, se kterou bojujeme neustále. Nazval tě někdo perverzním člověkem? A má k tomu důvod? Na věci 18+ máte spoustu jiných míst, třeba blueboardové knihy, které si pro tyto účely můžete založit sami a bezplatně. Nebo to alespoň obkresli, hrej si se slovy, od toho přece tuhle hru hrajeme. Nebuď perverzní, chovej se trošku na úrovni!

Překlad: Je nechutné s tebou hrát.

 

 Původce kyberšikany

(tzv. Wingedovský komplex)

Ne, nechceš být původce kyberšikany. Ať už kvůli sobě, tak kvůli ostatním. Pokud tě někdo osočí tímto ošklivým názvem, máš ultimátní ban na jakýkoli pokus o přihlášení a jakoukoli další registraci. A v praxi to znamená, že někdo za počítačem je nešťastný z tvého chování vůči němu, protože už překročilo unesitelnou mez. Tohle je online hra, chceme se tu pobavit, ne si přidávat potíže k reálným.

Překlad: Jsi ubohý a očekávej ban.

 

Metagaming

(tzv. Dínendalova kletba)

Pokud tě někdo obvinil z "metagamingu", znamená to, že jsi hrál za jeho postavu bez dovolení. I toto může dopadnout banem. Rozmysli si, než budeš ovlivňovat cizí osudy. Nemáš pravomoce vypravěče a ani ten nemůže být metagamer v neomezeném měřítku.

Překlad: Jsi bastard, nahlásím tě adminům.

 

Snaž se pečlivě vyhýbat situacím, kdy by tě někdo těmito slovy nařknul. V některých z výše uvedených variant totiž už nevede cesta zpět.

 

PS: Alternativní jména v závorkách jsou uvedeny podle historicky reálných ukázkových případů, které se dopustili těchto chyb. Většinu z nich můžete najít v Archivu postav.

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Pravidla a registrace
Dne: 20.03.2020 17:13:33 FB



Tvorba profilu

 

Obecné pokyny:

Používej styly (na oddíly Nadpis2, na pododdíly Kapitola) a nepoužívej žádné jiné barvy textu. Pokud kopíruješ text z wordu, vlož ho sem jako čistý text nebo formátování převzaté z wordu odstraň (modrá guma vpravo nahoře). Profil strukturuj přehledně do odstavců. Měj na paměti, že bude sloužit především tvým spoluhráčům k tomu, aby získali představu o tom, s kým hrají. Inspiruj se u existujících životopisů! Očekávaný rozsah profilu bez obrázků je 1-2 A4. 

 

Obrázek:

Je velmi důležitý. Je to to, podle čeho si spoluhráči budou představovat jak tvoje postava vypadá. Na obrázku by měl být detail obličeje. Styl: ideálně digitální obrázek (žádné fotografie, nejlépe ani ne styl anime&manga))

 

Hlavička:

  • Jméno (Mělo by odpovídat jazyku dané rasy)

  • Rasa (elf, člověk, trpaslík…)

  • Pohlaví (...)

  • Věk (odpovídající rase, viz článek Čas postav)

  • Náboženství (odpovídající rase; elfové jsou v 99 % ateisti, lidé naopak v drtivé většině případů víru mají)

  • Jazyky (pokud má tvá postava umět “cizí” jazyk - např. člověk starověký, je třeba vysvětlit, kde se ho naučila)

  • Povolání (IT technik to asi nebude)

 

Popis postavy:

Představ si, že svoji postavu potkáš třeba na ulici. Tahle kategorie by měla zahrnovat kompletní první dojem

  • Podoba (popis těla, výška, velikost, popis obličeje, barva očí, vlasy…)

  • Styl oblékání (snaž se vyhýbat “moderním” pojmům jako je “tričko” “svetr” apod.)

  • Vystupování (je chůze suverénní, nebo se snaží splynout s davem? Jak bude reagovat na náhodné kolemjdoucí)

  • Atmosféra (třeba v případě silně magických postav)

 

Povaha:

Cílem je zobrazit, jak by se postava měla chovat. Měj na paměti, že vzorce chování mají velkou spojitost s historií.

  • Chování (při běžných situacích)

  • Povahové vlastnosti (snílek, perfekcionalista, rozený vůdce nebo třeba lovec žen?)

  • Názory (nepovinné. Životní postoje, názory na politickou situaci…)

  • Přání (niterné podněty, touhy, cíle)

 

Schopnosti:

Schopnosti musí být odůvodněné v historii. Kategorie ve kterých nemá dovednosti žádné se vynechají. Nutné přečíst článek Dovednosti. V rámci zrychlení kontrol nových profilů si rada alagaesie vyhrazuje právo na úpravy číselných hodnot dovedností.

  • Boj

  • Magie

  • Ostatní (sem patří třeba šití, tanec, jízda na koni, vaření a takové ty normální věci)

 

Historie: 

Asi nejpodstatnější část profilu. Co postava zažila před tím, než jsi za ní začal hrát. V jaké rodině se narodil, jaké má zkušenosti, co se kde naučila, chodila třeba do školy?

 

Rodina:

Jaké má rodinné zázemí, v jaké komunitě se pohybuje, kde má známé

 

Majetek:

Má dům nebo koně? Jaké má oblečení nebo zbraně?

 

Kontakt:

V případě více postav uveďte kontaktní postavu za kterou primárně hrajete.

 

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Pravidla a registrace
Dne: 20.03.2020 17:01:25 FB



Dovednosti

 

Každá živá bytost, kterou potkáte, oplývá univerzálním mixem vlastností, schopností a dovedností, které ji buď byly dány, nebo se je naučila. Mnohokrát se stane, že spolu Vaše postavy přijdou do konfrontace a Vy si nebudete jistí, jak na tom Vaše postavy jsou. Abyste se mohli snáze orientovat, byla pro Vás připravena jednoduchá orientační tabulka. Tak vzhůru do toho.

 

Popis systému, dovednosti a bodování

Základem systému je jednoduchá stupnice od 0 do 7. Na této škále se v jednotlivých celých bodech pokusíme popsat jednotlivé stupně dovedností, které charakterizují, co daná postava umí. Každý stupeň s sebou nese nové výhody, nové znalosti a dovednosti. Čím vyšší je stupeň, tím lepší jsou znalosti, či schopnosti postavy v daném oboru.

 

Číslo stupně

Popis dovedností

Přibližné rozdělení

0

Postava je podprůměrná, nebo vlastností neoplývá.

Novic

1

Postava je v atributu průměrná, nevyčnívá z davu.

2

Postava je nadprůměrná, lehce vyčnívá z davu. Dobrý rybář, nadějný učeň, vycvičený branec.

Učeň

3

Postava ve schopnosti vyniká. Adept na středověký turnaj, spolehlivý lovec, zkušený stopař. Úroveň profesionálních vojáků, tzv. jádro armády.

Starší

4

Postava patří mezi nejlepší ve svém oboru, co se okolí týče. Vítěz městských turnajů, vyhlášený hostinský, kvalitní zbrojíř. Postava je známa v místě, kde žije. Průměrná úroveň královských stráží a osobních gardistů.

5

Postava je nejlepší v celém regionu. Zvládá učit ostatní postavy a je ve společnosti velmi vážená. Cechovní mistři, bohatí kupci, šermířští mistři, učenci. Postava je všeobecně známá a lidé z oboru ji znají i napříč zemí.

Mistr

6

Postava ovládá jedny z nejtěžších technik, či oplývá neuvěřitelnou tělesnou kondicí. Vítěz všech turnajů. Jsou to ti nejlepší z nejlepších, živoucí legendy. Toto je úroveň starších dračích jezdců.

Velmistr

7

Galbatorix. Protože i ego se musí něčím živit.

Nevlezeš se do tabulky!

 

Slovní ohodnocení jednotlivých úrovní

 

Abyste se lépe orientovali při bodování postavy, rozepsali jsme pro lepší představu jednotlivé úrovně systému. Je důležité, abyste svou postavu nepřeceňovali a všechna čísla, které zde napíšete, měli patřičně ospravedlněna v historii postavy, která je právě k tomu určena. Bodování je taktéž pro všechny rasy stejné. Neexistuje tedy nic jako elfská 2/7, která je lepší než lidská 4/7.

 

0/7 – Zkrátka nic. Máte meč, ale neumíte s ním zacházet, pouze jej máte, třeba jako symbol. Tato úroveň se prakticky nepoužívá.

 

1/7 – Jste průměrní, ani horší, ani lepší. Tato úroveň odpovídá stavu, kdy se Vaše postava začne něčemu učit. Dejme tomu, prvních pár měsíců. Pokud hodnotíte schopnost, jako je třeba výdrž a síla, nevyčníte z davu a zvládnete akorát to, co zvládne každý pobuda kolem Vás.

 

2/7 – Vezmou Vás do armády, nebo se přihlásíte do cechu a stanete se učněm. Po několika měsících tvrdé dřiny se začínáte vypracovávat, ukazujete se jako nadějný žák. Zvládáte pokročilé techniky a učíte se, možná si sem tam troufnete na nějakou tu fintu. Zkrátka začínáte drobně vynikat. Uzvednete víc, uběhnete trasu rychleji než většina ostatních, zvládáte věci lépe než ostatní. Stále je však mnoho věcí, které Vás nepřestávají překvapovat a mohou Vás nepěkně zaskočit. Budete mít slovo mezi svými, ale pořád zde bude dost lidí, které budou lepší než Vy. Máte se ještě, co učit. Úroveň cechovních učňů a armádních branců po výcviku. Úroveň běžných lidí, rolníků, řemeslníků, kteří se specializují výhradně na jednu činnost.

 

3/7 – Už je to nějaký ten rok, co danou činnost aktivně děláte. Váš postřeh se zlepšil, všímáte si mnohem více věcí, kterých jste si kdysi ani nevšimli. Zvládáte pokročilé techniky, máte zkušenosti a v rukávu pár es. Ať už pracujete, nebo děláte jinou činnost, je všem jasné, že ve svém oboru umíte chodit a víte pro co šáhnout. Jste nadprůměrní a ve svém oboru ostřílení. Pořád se, ale najde dost technik, které se můžete naučit, a které nezvládáte. Sem tam Vám ještě ujedete ruka, moc odkryjete bok, ale nestává se to často. Začínáte si uvědomovat vlastní chyby a můžete se tak sebezdokonalovat. Jste to právě vy, po kom se budou ve městě shánět. Můžete si založit vlastní obchod a pracovat. Úroveň běžných kvalitních řemeslníků, či vycvičených bojovníků. Vaše jméno a slovo začíná mít váhu. Na tuto úroveň se dostane většina městských řemeslníků ve svém středním věku a dále nepostupuje. Na této úrovni se rovněž bude vyskytovat většina postav!

 

4/7 – Na této úrovni už je prakticky nemožné, aby Vaše postava dělala začátečnické chyby. Patří ke špici ve svém oboru a je všeobecně známá. Jste opora velmistra cechu, máte pod sebou několik učňů a jako bojovník si můžete dovolit vlastního panoše. Jste ostřílení a zkušení, znáte mnoho věcí, máte mnoho možností, které můžete užít ve svůj prospěch. Taktéž máte přehled, orientujete a nehledáte tu nejjednodušší cestu. Bojovníci, jezdci a řemeslníci jsou již v této době vyhlášení po celém městě a jeho okolí. Jste to Vy, které si zvolí vládce města za osobního zlatníka, či snad vazala a gardistu. Vaše sláva pomalu prosakuje i za hranice města. Můžete se bez ostychu utkat na turnaji a vyjít z něj vítězně, nebo si jako obchodník směle říct o vysokou cenu za své dílo. Nacházíte se na špici, lepší než vy je opravdu jen hrstka osob. Dostat se až sem je opravdu těžké, stojí to hodně času a hodně úsilí, který ovšem není dán každému. Chce to totiž krom píle i dost talentu.

 

5/7 – Být na této úrovni znamená být opravdovým mistrem. Osobou, která sama vymýšlí nové techniky a způsoby, jak si ulehčit práci, či naopak vymyslet něco naprosto jedinečného. Jste nejlepší z nejlepších a měřit se s Vámi může snad jen tolik osob, kolik máte prstů na obou rukách. To, co Vám projde pod rukama, se stává artefakty. Z obyčejného meče dokážete vykouzlit zbraň hodnou králů, obyčejné řemeslo povznášíte na vyšší úroveň. Bojovníci se svou zbraní téměř splývají a jejich umění se zdá nemožné. Jsou to osobní šermíři, dračí jezdci a vůbec osoby, které se těší všeobecně velké úctě a respektu, leč oplývají i velikou mocí. Nezřídka jsou tyto osoby vůdci frakcí, cechů, či celých měst. Dostat se, až na tuto úroveň se nemusí poštěstit ani těm nejnadanějším. Chce to obrovské množství píle, tvrdé práce, času a sebeobětování. Vždyť jen zlomek technik jste se museli učit roky studia a zkušenosti se Vám doslova vryly do kůže. Vaše jméno se stává symbolem, který je znám po celé zemi. Na této úrovni se běžně nalézají ti nejlepší jezdci. Být lepší se zdá být nemožné.

 

6/7 – Stát se nejlepším z nejlepších, to je sen snad každého. Převést to ve skutečnost je, ale asi tak stejně pravděpodobné, že projdete celou poušť Hadarak s jedním měchem vody a přežijete. Většinou se jedná o postavy v notně pokročilém věku, které za svůj dlouhý život přičichly k mnoha druhům umění a dokázaly je přetavit v absolutně mistrovské dílo. Jsou to živoucí legendy, jejichž odkaz se stává denním motem mnoha lidí. Jejich činy se stávají námětem k bardským písním a legendám. Být nejlepším z nejlepších. Již není nikdo, kdo by se Vám mohl v daném oboru měřit. Dominujete na svém poli, jste slavný a Vaše slovo má skoro stejnou váhu jako slovo krále. Vyjíždíte na svém oři do bitvy a masakrujete nepřátele, přičemž si zvládáte sepisovat vlastní oslavnou báseň. Dostat se na tuto úroveň je extrémně těžké, vyžadujete to nepředstavitelné množství času a úsilí. Může být jistou formou odměny za velmi velké zásluhy.

 

7/7 – Rozbili jste pravidla, překonali jste hranice, stali jste se bohem. Na této úrovni je Vaše schopnost jen stěží pochopitelná, o to více se zdá, že již není přirozená, ba co víc, bylo k ní dopomoženo nadpozemským způsobem. Slovo je zákon, čin je živou legendou. Král Galbatorix na svém draku srovnává celou Surdu se zemí a stíhá u toho audienci u trpasličího krále.

 

Magie

 

Magicky zdatné postavy mají navíc krom 3 dovedností a řemesla jednu navíc. Do dovedností si napíší obor magie, který studují, přičemž jej postupně rozepisují. Je důležité, aby mágové v této chvíli dávali pozor, protože hodnocení dovedností se trochu liší.

 

Začínající mág si vybere pouze jeden obor ze základního mixu Starověký jazyk, Černá magie, Přírodní magie, Runová magie.

 

Každý z těchto hlavních magických oborů má svoje specifika, ze kterých se dělí (viz Magie II.) a právě tyto obory se budou popisovat. Níže máte příklad.

 

Runová magie – Učeň

Materiální magie – 2/7

Energetická ochranná magie – 1/7

Energetická útočná magie – 1/7

Body znamenají, že magický učeň je v materiální magii nadprůměrný, zatímco v obou dalších magických oborech průměrný.

 

Postup na jednotlivé stupně magie

Novic

Postava začínající s tréninkem, dovednosti učně, ohodnocení max. 2.

Učeň

Postava zkušená, dovednosti novice plus učně, ohodnocení max. 3.

Mistr

Postava pokročilá, dovednosti novice, učně a mistra, ohodnocení max. 4.

Velmistr

Postava mistrovská, všechny dovednosti, volné ohodnocení závislé na historii.

 

 

 

 

 

 

Jednotlivé stupně magie se od sebe liší (viz Magie I.) a nejsou jednotné s normálními dovednostmi. Pro to, aby člověk mohl postoupit na další úroveň př. z novice na učně, musí dosáhnout, alespoň v jednom z oboru statut nadprůměrný. Tak se může stát po tréninku, který bude časově i energeticky náročný a bude odehraný. Důležité je, aby postava měla svého učitele, který v případě postupu na další úroveň zkontaktuje redaktora a ten žádost vyřídí v závislosti na skutečnosti.

 

Pamatujte, že je potřeba kvalita hry a né každý může dosáhnout, tam kam se mu chce, pokud jeho nebude odpovídat požadavkům. Pořád platí, že čísla jsou jen orientační.

 

Později s tím, jak je jeho postava stává více a více zdatnou si může přičíst i další magický obor, který se, ale s nejvyšší pravděpodobností nebude dovednostně rovnat předchozímu.

 

 

Jak vlastně hodnotit?

 

Určitě se Vám stane, že si nebudete svou postavou jistí. Tak zaprvé, úroveň schopností se musí odvíjet od Vaší historie. Chudé děvče ze statku stěží přičichne k boji s mečem, když celý život prožilo na poli. Není žádná ostuda pohybovat se s úrovní níže, abyste ponechali postavě místo na realizaci a případný postup.

Abyste neřekli, že jsme Vás v tom nechali jen tak, níže najdete několik tipů, jak na to a samozřejmě i pravidla, týkající se bodování.

Tipy a triky v bodování

  1. Méně je někdy více. Nebojte se své postavě ubrat, obyčejní lidé mají většinu dovedností okolo 2 a 1. Pouze opravdu výjimečné postavy se dostanou výše. Nebojte se být „obyčejní“, protože vždycky máte ve hře možnost vyrůst.
  2. Pamatujte, že i ve skutečném světě oplýváte mnoha schopnostmi, skutečně dobří jste pouze v jedné, výjimečně ve více. Myslete na to.
  3. Čím lepší historii a celkově profil postavy uděláte, tím snazší pro Vás bude obhájení vysoce obodovaných schopností, adminé nejsou povinni Vám vše uznat.
  4. Pamatujte, že tato čísla jsou pouze orientační! Pokud budete psát hlouposti, nepomůže Vám ani vysoká schopnost, například v boji.
  5. Čím lépe budete psát a čím více se budete zapojovat do všeobecného dění, tím větší máte šanci, že Vám bude povoleno navýšení dovedností. Chce to, ale čas. Pamatujte, že pokud budete porušovat pravidla, nebo Vaše příspěvky nebudou dostatečně kvalitní, nemusí Vám být Váš nárok uznán.
  6. A nejdůležitější. Je to všechno pouze jenom hra. Není důležité, kolik máte bodů, ty stejně nic neznamenají. Hrejte tak, ať jste spokojení a hra za postavu je zajímavá a originální.

 

Hodnocení u nově založených postav

 

Při registraci máte právo na celkem 3 dovednosti a 1 řemeslo. Mimoto, je dobré slovně popsat fyzickou kondici postavy, jako je síla, výdrž, schopnost rychle běhat a podobně. Tyto vlastnosti postavy nazýváme atributy a slouží k upřesnění fyzické kondice postavy. Nezapomínejte, že vše si musíte obhájit v historii!

 

Dovednosti: Jsou to schopnosti postavy, jako je například boj, jízda na koni, vaření, ošetřování, lukostřelba, rybolov… Tyto schopnosti dopomáhají Vaší postavě k životu a měly by se odvíjet od prostředí, ve kterém vyrůstala. Jedna z dovedností by měla být majoritní a měla by postavu charakterizovat, u této dovednosti je umožněno vyšší hodnocení.

Př. Nošení zbroje: 2/7, Jízda na koni: 1/7, Boj s jednoruční zbraní: 3/7

 

Řemeslo: Je to pro všechny povinná položka. Všechny rasy bez výjimky musí mít řemeslo, aby mohly žít a mít tak lidově, co do huby. Kdo nepracoval, byl vyvrhel ze společnosti a stráže s ním většinou rychle zatočily. Každý musí mít svůj způsob obživy. A i kdyby Vaše řemeslo nebylo tak úplně na světle (pašíř, zloděj, pančíř, padělatel, lichvář), uveďte jej stejnak. Jedinou výjimkou je šlechta.

Seznam řemesel

Nevíte co, chcete být? Věřte mi, středověk nebyl plný kovářů a lovců. Řemesla byla mnohem rozmanitější než dnes a lišila se dokonce kraj od kraje. A věřte mi, zapojte svou představivost a vyhrajte si. Stojí to za to. Ve hře nemusíte být jen dobrodruh, život obyčejného měšťana může být taktéž velmi zajímavý.

 

Advokát, Cechmistr, Sládek, Palíř, Košíkář, Plátnéř, Kovář, Mečíř, Zvonař, Vinopalič, Palič, Sládek, Sedlák, Rolník, Čeledín, Podkoní, Tesař, Kamenolamač, Uhlíř, Apatykář, Cínař, Cihlář, Hlinomaz, Bard, Lodník, Skladník, Výběrčí, Rychtář, Zlatník a spousta, opravdu obrovská spousta dalších.

 

Pokud byste si přeci jen nevybrali, nabízíme Vám tento web, kde je přehledně zapsáno neskutečné množství středověkých řemesel. Přeci jen, nebuďme všichni stejní. Originalita může do hry vnést jen a pouze zábavu.

 

Zvyšování úrovně dovedností

 

Jistě víte, že dovednosti, jako takové nebudou po celý život stálé. Vaše postavy budou procházet určitým procesem/vývojem a jako takové se budou měnit. A stejně tak se zkušenostmi, které za svůj život nabydou, přijde i jistý pokrok.

 

Po Vaší registraci začnete hrát. V závislosti na kvalitě Vašeho hraní, četnosti a aktivitě si budou redaktoři všímat, jak se Vaše postava chová a pokud vyhodnotí, že máte vlastnosti vhodné pro zvýšení, bude Vám zvýšení povoleno. Zvýšit si úroveň dovednosti můžete vždy při editaci postavy, o kterou požádáte redaktory, nebo adminy. Každá změna musí být, zvýrazněna a bude Vám připsána.

 

Dejte si však pozor. Zvyšování úrovně je velmi náročné na čas, Vaše postav vůbec nemusí do určitých stupňů dojít. Navíc, za drobné prohřešky Vám mohou být dovednosti strženy, jakožto forma trestu. Pokud se pokusíte svoje dovednosti falšovat, věřte, že tresty budou velmi tvrdé. Resetování vašich dovedností je tou lepší formou.

 

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Pravidla a registrace
Dne: 06.07.2019 18:09:09 FB



Kdy bude odsouhlasen můj životopis?

Hned, jak budou vyřízeni všichni čekatelé před tebou.

 

Jak dlouho trvá zkontrolovat životopis?

Chvíli ano. Nejprve je musí zhodnotit Alagaesijská rada a až o poté je Admini nebo Redaktoři mohou přijmout, zamítnout, nebo vyzvat k úpravě.

 

Přišel vám na e-mail můj životopis?

Životopisy se na mail posílají až po dohodě s adminem. Jinak by měl být hezky v seznamu čekatelů. Pokud jsi životopis poslal/a na e-mail, napiš k němu raději, že jsi nový hráč a adminé ti jistě pomohou s tvorbou tvého životopisu tak, jak se sluší a patří.

 

Jak často se kontrolují čekající profily?

Každý den, ovšem pokud váš životopis stojí za námahu číst a vyzvat k úpravě, nebo schválení, jistě si počkáte delší dobu. V průměru to bývá tak 2 - 3 dny čekání.

 

Kolik času mám na úpravu životopisu?

Výňatek z pravidel: "Čekací doba na úpravu neschváleného životopisu je 1 měsíc. Pokud tedy budete vyzvání k úpravě registrace, neodkládejte ji a snažte se limit měsíce dodržet. "

 

Čemu se mám do startu vyvarovat?

Rozhodně čti ZDE.

 

Je hra věkově omezená?

Nedá se říci, že by byla omezená určitým věkem, nicméně doporučený věk je nad 14 let, protože mladší hráči většinou neumí psát správně gramaticky, nejsou schopni si přečíst pravidla a neumí sepsat dobrý profil. Potom se diví, že nejsou přijati, když napíšou do profilu nějakou opravdu očividnou pitomost (jako třeba že elf mluví portugalsky).

 

Jak si vytvořím mazlíčka? 

Mazlíčci se dají zakoupit na tržišti.

 

Může můj mazlíček komunikovat myšlenkami?

Viz. ZDE

 

Můžu hrát za Druida/Vílu ačkoli jsem nováček?

Proč bys nemohl/a? Záleží jen a jen na kvalitě životopisu.

 

Která rasa je nejlepší?

To musíš posoudit ty. Nejlepší bude, když si o každé rase přečteš něco málo v reáliích.

 

Je můj životopis už zveřejněn?

Když se podíváš do sekce Kontrola profilu, zjistíš, zda tam tvoje postava (konkrétně jméno) je, nebo není. Pokud tam je uvedená, buď jsi vyzvána k úpravě, nebo tvůj profil ještě nebyl projednán. Pokud tam není, jistě ti přijde informační e-mail o přijetí, či zamítnutí.

 

Som zo Slovenska, je to problém?

Z naší strany v tom není vůbec žádný problém, naopak, rádi vidíme, že se naše existence rozkřiknula i do zahraničí.

 

Nejde mi přidat obrázek, co s tím?

Normálně vlož do životopisu jen odkaz na obrázek a my ho tam zkusíme vložit sami, pokud se nejedná o nefunkční obrázek.

 

Mám nefunkční obrázek, co s tím?

Pokud ho máš uložený ve svém počítači, pošli ho na e-mail. ( team@alagaesia.cz ) Pokud ti nefunguje ani na stránkách, kde jsi ho našel/a, nejspíš si budeš muset vybrat jiný obrázek.

 

Můžu být "poloelf"?

Tak, samozřejmě je to možné, ale tato "rasa" má daleko přísnější podmínky, které ani nikde rozepsané nemáme. Pokud jste nováček, raději se této rase vyhněte a začněte třeba s člověkem. Časem pak dospějete i k tomu, jak napsat životopis "poloelfovi".

 

Nevím, co s životopisem dál. Můžete mi pomoct?

V takovém případě kontaktuj přímo alagaesijskou radu: rada-alagaesie@seznam.cz. Rádi ti tam pomohou a všechno vysvětlí. ;-)

 

Napsal: Islanzadí de Eamë | Kategorie: Pravidla a registrace
Dne: 20.08.2017 14:19:31 FB



 

Quest Vylíhnutí

 

Ano, dámy a pánové, jedná se o quest, kdy získáte svého vlastního dráčka a stanete se dračím jezdcem. Nicméně, nebude to tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Účast na questu má své určité podmínky a zároveň je třeba napsat esej na určité téma. 

 

Jakmile napíšete esej a budete mít nejvíc bodů, můžete odehrát quest Vylíhnutí. Výběr dračích jezdců bude probíhat na konci každého 4 měsíce,  kdy končí téma poslední zadané eseje. Jedná se o duben, srpen a prosinec - tedy příjem esejí končí poslední den těchto měsíců. 

 

Za výhru v eseji máte právo na dračí vejce, u něhož máte právo vybrat si jeden jediný parametr - buď barvu, nebo pohlaví, či druh draka. Ostatní parametry vybírá vypravěč. Quest vylíhnutí mohou odehrát pouze admini, či hráči se speciálním povolením od adminů. 

 

Během čtyř měsíců můžete tudíž posílat esej (zádání se vždy objeví na chatu "Dračí vejce"). Vždy jen jednu na hráče! Práci nám ulehčíte tím, že napíšete do chatu upozornění o poslání eseje.

 

Příklad:

Eragon 21.11.2011 (18:30)

Právě jsem odeslal Esej. / Esej poslána. / Posílám esej. / Posláno.

      \\A další fráze, které jistě vymyslíte.\\

 

Podmínky!

1, Přítomnost na Alagaesii alespoň jednou za 2 týdny!

2, Získat za esej vyšší počet bodů než další zájemci.

3, Psát dlouhé příspěvky.

4, Mít zde minimálně jednu registrovanou postavu.

5, S onou registrovanou postavou mít odehrané alespoň 4 týdny hry. 

6, Jít ostatním příkladem.

 

Příjímaní esejí:

 

Parametry:

Gramatika : Gramatická stránka eseje - chyby v eseji.

Délka : Délka eseje - nepočítáno na řádky.

Originalita : Jak moc používáte vaši fantazii, či Paoliniho fantazii.

Čtivost : Jak hladce se esej čte a jak je zajímavá. 

Zájem : Jak moc jste zapálení do příběhu, jak moc hledáte detaily příběhu. 

Možnost/Nemožnost : Tady už jsou počítány hlediska toho, jestli je to možné. Pokud bude příběh krásně čtivý a najednou se tam objeví "vyletěla jsem s drakem až do vesmíru", to prostě nejde.

Zmatenost : "Šel klidným krokem domů. Léto uběhlo rychle a tak šlapal po listí. A najednou tu zase po roce byla zima..." Připadá vám to zmatené...?

 

Bodování:

0bodů - Nepřijatelné

1bod - Snaha se cení

2body - Přijatelné

3body - Celkem dobré

4body - Velmi dobré

5bodů - Vynikající  

 

Podmínka:

Dračí jezdec bude vybrán jen v případě, že alespoň jeden z žadatelů dosáhne počtu 26 bodů!

 

Měsíce vyhodnocování:

Duben (I. - IV.)

Srpen (V. - VIII.)

Prosinec  (IX. - XII.)

Napsal: Arwina Greensleeves | Kategorie: Pravidla a registrace
Dne: 27.03.2015 19:21:46 FB



Hraní za NPC postavy

 

Milí hráči všech ras a věků, v poslední době se nám tu objevuje zvláštní fenomén - nadužívání NPC  postav. Copak že to je, NPC postava? Nu, to je postava, která nemá životopis, ale může se za ni hrát. Může to být např. společník vaší postavy, kterého máte uvedeného v rodině, stráže ve městech a tak.

Jelikož se pomocí NPC dá hezky a elegantně obcházet pravidlo o třech postavách, musíme si vyjasnit, kdo za NPC bude hrát.

 

Kdo může hrát za NPC?

 

1. Vůdci frakcí

(Galbatorix, významní královští šlechtici, surdský král, významní Vardenové, elfský král)

2. Vypravěčové

(Při questech)

 

Všem ostatním hráčům je za NPC zakázáno hrát, mohou si ale s adminy dohodnout výjimku. Pokud si nejste jistí, jestli je vaše postava významný šlechtic/vůdce frakce, radši se ozvěte adminům a oni rozhodnou.

 

Co se nebere jako hraní za NPC? 

 

Hrajete-li za svého domácího mazlíčka, společníka, rodinu v témž příspěvku jako za sebe, jako hraní za NPC postavu se to nepočítá. Nesmíte s nimi ale hrát samostatně (nelze je využívat jako platnou hrající postavu, máte-li svou vlastní obsazenou).

 

Tohle je pravidlo jako každé jiné a je tudíž nutné ho dodržovat.

 

 

Za pozornost děkuje Alagaesijská rada a adminteam


- Autor webu: Správce říše - Autor skinu: Správce říše